Altyazı dergisinin yeni sayısında kapsamlı bir Pedro Almodóvar dosyası yer alıyor. Derginin bir önceki sayısında yayınlanmaya başlayan ücretsiz ek ‘Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’ da sinema alanındaki ifade özgürlüğü meselelerinin nabzını tutmaya devam ediyor.
Altyazı 191. sayısında kapağını, günümüzün en saygın yönetmenlerinden Pedro Almodóvar’a ayırıyor. İspanyol ustanın kırk yılı aşkın sinema kariyeri boyunca melodram türünü nasıl dönüştürdüğünün, arzuyu ve cinselliği ele alma biçiminin, toplumsal cinsiyet kodlarıyla nasıl oynadığının farklı tematik yazılarla mercek altına alındığı dosyada ayrıca, Almodóvar’ın kendi yaşamından izler taşıyan ve Cannes Film Festivali’nde büyük beğeniyle karşılanan son filmi Acı ve Zafer (Dolor y Gloria) üzerine de Engin Ertan’ın kaleme aldığı bir inceleme yazısı yer alıyor.
Emin Alper’den Kız Kardeşler
Tepenin Ardı (2012) ve Abluka (2015) filmleriyle tanınan Emin Alper’in üçüncü uzun metrajı Kız Kardeşler, besleme olarak farklı ailelerin yanına verildikten yıllar sonra yeniden bir araya gelen üç kız kardeşin öyküsünü anlatıyor. Altyazı’daki yazısında Fatma Cihan Akkartal, prömiyerini Berlinale’de yapan filmi taşraya bakışı, masalsı öğeleri ve görsel incelikleri üzerinden değerlendiriyor.
Söyleşi: Nadav Lapid
Bu yılki Berlin Film Festivali’nde Altın Ayı ödülünü kazanan Eşanlamlılar (Synonymes), dilini ve kültürünü geride bırakmak arzusuyla Paris’e giden İsrailli bir genç adamın trajikomik hikâyesini anlatıyor. Berke Göl’ün yaptığı söyleşide yönetmen Nadav Lapid, günümüz dünyasına dair keskin politik gözlemleriyle dikkat çeken film hakkındaki soruları cevaplıyor.
Vox Lux
ABD’li oyuncu Brady Corbet’in bir kez daha yönetmen koltuğuna oturduğu Vox Lux, bir lisedeki silahlı saldırıdan sağ kurtulan ve zamanla büyük bir pop yıldızı hâline gelen Celeste’in öyküsünü anlatıyor. Altyazı’daki yazısında Ayça Çiftçi filmin çizdiği ABD portresini ve yönetmenin farklı denemelere açık, özgün üslubunu masaya yatırıyor.
ALTYAZI’da ayrıca
Rastgele Bir Film / Harakiri (Seppuku): Masaki Kobayashi’nin sert bir gelenek ve iktidar eleştirisi niteliğindeki 1962 tarihli klasiğini Övgü Gökçe kaleme alıyor.
Hareketli Kavramlar / Siyah Ekran: Fırat Yücel, günümüz sinemasında çok daha nadir rastladığımız siyah ekran kullanımının işlevinin zaman içinde nasıl dönüştüğünü tartışıyor.
Umut Tazeleyen Filmler / Denizkızları (Mermaids): Başrollerini Cher, Winona Ryder ve Christina Ricci’nin paylaştığı Richard Benjamin imzalı filmi Senem Aytaç değerlendiriyor.
Cüneyt Cebenoyan Anısına: 3 Ağustos’ta hayatını kaybeden sinema yazarı ve radyo programcısı Cüneyt Cebenoyan anısına kaleme aldığı yazıda Yeşim Tabak, Cebenoyan’ın kişiliğini, dostluğunu ve entelektüel kimliğini anlatıyor.
Piranalar (La Paranza dei Bambini): İtalyan Yeni Gerçekçiliğinden de izler taşıyan Claudio Giovannesi imzalı suç filmini Coşkun Liktor değerlendiriyor.
Mehmet Akif Büyükatalay ile söyleşi: Genç yönetmen, Berlin Film Festivali’nden En İyi İlk Film ödülüyle dönen ilk uzun metrajı Oray üzerine Enis Köstepen’in sorularını yanıtlıyor.
Pose: En İyi Drama Dizisi dalında Emmy adayı olan ve ikinci sezonunda trans kültürün popüler alana taşınmaya başlamasını konu edinen Pose’u Ali Ercivan değerlendiriyor.
Serhat Karaaslan ile söyleşi: İlk uzun metrajı Görülmüştür’le çeşitli ödüller kazanan Serhat Karaaslan, filmin senaryo süreciyle, başkarakterinin nasıl şekillendiğiyle ve filmdeki görsel tercihleriyle ilgili soruları cevaplıyor.
Oyunbozan (Systemsprenger): Öfke kontrol sorunu yaşayan dokuz yaşındaki Benni’nin hikâyesini anlatan Nora Fingscheidt imzalı filmi Aslı Ildır inceliyor.
Elveda Oğlum (Di jiu tian chang): Wang Xiaoshuai’nin üç saatlik epik dramını Coşkun Liktor inceliyor.
Bir Sinema Psikopatının Listesi: Film programcısı ve akademisyen Nagehan Uskan, yol filmlerinden oluşan ‘Dönüştüren Yolculuklar’ başlıklı bir listeyi Altyazı okurlarıyla paylaşıyor.